hår process

2010-03-09, 21:00:35 / Kategori: Allmänt

Tänkte visa ett enkelt sätt att göra en hårförlägning på sig själv...

Tips 1..Hårförlägning med clips.

Du behöver...


En hårträns...





Clips..




TRÅD I SAMMA ELLER LIKNANDE FÄRG SOM DU HAR PÅ HÅRTRÄNSEN, och en Nål..

Du mäter ut hur breda alla bitarna ska vara så det passar ditt huvud.
jag brukar oftast ta dubbla bitar och sy ihop dom DETTA ÄR IFALL DU VILL HA HÅRET TJOCKARE, vill du bara ha det långt så syr du inte dubbelt ..

Efter detta tar du clipsen och syr fast dom på tränsen så att de sitter fast ordentligt!!!
Jag har sytt clipsen så att "tänderna" är uppåt, men man kan göra så att "tänderna" är neråt också...


TUPPERA Roten där clipsen ska sättas fast du kan också spraya på det tuperade så att det sitter bättre.,
försök så att man inte ser clipsen under ditt egna hår...
,När allt detta är färdigt
Tar du träns bitarna som du har mätt ut och trycker på med clipsen...

Ett tips är att du fixar löshåret innan du sätter det på huvudet, blir mycket lättare!!

Jag ville ha det lite fylligare så jag dubblade på tränsarna till 2 istället för en..

Resultatet!



Nu ska jag nog ta o fixa håret, det e bara rakt och tråkigt.

Puss K


Sara [Tävling på bloggen!]

Vad kostar löshår?

Kram



2010-03-09, 21:12:34 URL: http://www.februaritjej.se

Kajsa

OOjj det var ju jättesnyggt..

Och enkelt trodde det var mkt svårare..



kram



2010-03-09, 21:25:23

simone

Vad härligt med lite uppiffning :)



2010-03-10, 13:17:53 URL: http://fattybom.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?